نگاه دور نمای تیم کوک مدیر عامل اپل در بازار گوشی های هوشمند

نوشته شده در تاریخ 6 ژوئن 2012

واحد خبر patoghu : کنفرانس D10 که از ۲۹ تا ۳۱ می ۲۰۱۲ (۹ تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۱) در کالیفرنیا برگزار می گردد میزبان مهمان ویژه ای برای نشست آغازین خود بود: Tim cook — مدیر عامل اپل.

Kara Swisher و Walt Mossberg در این نشست به گفتگویی طولانی با آقای Cook پرداختند. بخشی از این گفتگو به بحث در مورد آینده بازار اسمارت فون ها اختصاص داشت:

Tim Cook در پاسخ به پرسش خانم Swisher در مورد دورنمای رقابت در عرصه گوشی های هوشمند چنین پاسخ داد: «نمی خواهم بگویم ما حاکم این عرصه هستیم. می خواهم بگویم ما بهترین گوشی را داریم.»

مدیر عامل اپل همچنین عنوان نمود که اندروید و iOS دو بازیگر اصلی عرصه گوشی های هوشمند هستند و ویندوز فون هم در حقیقت به تازگی به این بازار پیوسته است و شاهد آنچه آنها [مایکروسافت و متحدانش] انجام می دهند خواهیم بود.

Tim Cook at D10 Conference

Tim Cook به RIM نیز اشاره نمود و عنوان داشت که این کمپانی هنوز تعداد زیادی از مشتریان سازمانی را به خود اختصاص داده، اما در حال حاضر Android و iOS هستند که میدان را در ختیار دارند.

وی همچنین تغییر در شرایط کنونی را غیر محتمل ندانست: «آیا این [بازار] تغییری خواهد کرد؟ هر چیزی می تواند تغییر کند. انقلاب اسمارت فون ها هنوز در مراحل ابتدائی است.»

آقای Cook همچنین اظهار نمود که هنوز فرصت بسیار بزرگی وجود دارد و چند سال دیگر تنها تعداد اندکی گوشی غیر اسمارت فون در بازار وجود خواهد داشت.

Tim Cook at D10 Conference

Tim Cook در پاسخ به اشاره آقای Mossberg به این موضوع که سازندگان اندروید نسبت به گذشته بر روی تعداد کمتری از مدل ها تمرکز دارند با طعنه گفت: «تعجب می کنم این ایده را از کجا آورده اند!»

مدیر عامل اپل در پاسخ به سؤال آقای Mossberg در مورد اینکه چرا اپل در هر دوره تنها یک مدل آیفون را عرضه می کند اظهار نمود که اپل ساخت بهترین محصول را در دستور کار خود دارد و خط مشی یا فرمانی مبنی بر این که تنها یک مدل [آیفون] باید ارائه شود وجود ندارد. بنابراین اگر اپل به این نتیجه برسد که می تواند مدل های بیشتری [با حفظ الگوی عرضه بهترین محصول] عرضه نماید این کار را خواهد کرد.

Tim Cook at D10 Conference

وی همچنین به این موضوع اشاره نمود که خط مشی اپل در استفاده از یک اندازه صفحه نمایش، یک فروشگاه برنامه و اتخاذ یک سیاست توانسته مانع به وجود آمدن گسستگی (Fragmentation) شود — مشکلی که توسعه دهندگان برنامه های اندروید با آن دست به گریبانند .

با توجه به صحبت های آقای Cook شاید اگر این کمپانی بتواند راه حلی را برای جلوگیری از Fragmentation در آیفون پیدا کند (مثلاً بزرگ نمودن صفحه نمایش با حفظ نسبت طول به عرض آن) در آینده ای نه چندان دور شاهد عرضه دو نوع آیفون جدید با ابعاد صفحه نمایش متفاوت باشیم.

Tim Cook at D10 Conference

متن کامل گفتگوی Tim Cook با Kara Swisher و Walt Mossberg را می توانید در اینجا ببینید.

منبع : All Things Digital


برچسب ها : , ,

ممنونم

افشين م در ساعت 12:27 ب.ظ - گفته است:

بسیارزیباست این مدل من فقط اپل راقبول دارم

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: