معرفی گوشی اچ تی سی وان مینی

نوشته شده در تاریخ 6 ژانویه 2014

واحد خبر patoghu : اگر جزو طرفداران اسمارت فون های خانواده One اچ تی سی هستید، احتمالاً پرچمدار این خانواده یعنی HTC One بیش از دیگر گوشی ها مجذوبتان کرده است. شاید اگر توقعتان را کاهش دهید، اسمارت فون کوچکتری با قابلیت های پائین تر و در نتیجه قیمت کمتر را برای خرید در نظر بگیرید. در ای صورت اچ تی سی گزینه جدیدی را برایتان در نظر گرفته: HTC One mini.

کمپانی اچ تی سی در روز ۱۸ جولای ۲۰۱۳ (۲۷ تیر ۱۳۹۲) از HTC One mini به عنوان عضو جدید خانواده اسمارت فون های One رونمایی نمود. مقایسه مشخصات HTC One mini با HTC One به خوبی نشان دهنده این است که در حالی که گوشی One صدر بازار را نشانه رفته، گوشی One mini برای جذب مشتریان در میانه بازار (شاید میانه رو به بالا) طراحی شده است.

ابعاد One mini برابر ۱۳۲×۶۳٫۲×۹٫۲۵ میلی متر است که با دارا بودن ضخامتی یکسان با HTC One، کاهشی به میزان ۵٫۴ میلیمتر در طول و ۵٫۲ میلی متر در عرض را نشان می دهد. با این ابعاد کار با One mini با یک دست ساده تر از One خواهد بود.

HTC One mini vs. HTC One - مقایسه ابعاد اچ تی سی وان مینی و اچ تی سی وان

تصویر بالا: مقایسه ابعاد HTC One mini (سمت چپ) و HTC One (سمت راست) – نسبت ابعاد دو گوشی با یکدیگر رعایت شده است

هرچند One mini در طراحی و مشخصات تا حد نسبتاً زیادی به برادر بزرگ خود شباهت دارد، اما تفاوت های قابل ملاحظه ای نیز بین این دو گوشی به چشم می خورد. با وجوی که بدنه One mini یکپارچه به نظر رسیده و با دارا بودن وجه پشتی آلومینیومی از صلابت خاصی برخوردار است، اما بر خلاف برادر بزرگتر، خبری از فلز جلاداده شده در کناره های گوشی نیست و این کناره ها از جنس ارزانتر پلیکربنات ساخته شده. بنا به گفته اچ تی سی ساخت گوشی One mini با توجه به کوچکتر بودن آن ساده تر از One است که به نوبه خود در کنار قابلیت های پائین تر می تواند به کاهش قیمت این گوشی کمک نماید.

با دارا بودن چیپ ست Snapdragon 400 کوالکام مشتمل بر پردازنده دو هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتزی Krait 300 و واحد پردازش گرافیکی Adreno 305 می توان انتظار توان پردازشی مناسبی را از One mini داشت که البته در قیاس با One که به Snapdragon 600 با پردازنده ۴ هسته ای ۱٫۷ گیگاهرتزی و واحد چردازش گرافیکی Adreno 320 مجهز است باز هم نمی تواند عرض اندام کند. One mini به RAM یک گیگابایتی (نصف RAM گوشی One) و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت (که تقریباً ۱۱ گیگابایت آن در اختیار کاربر خواهد بود) مجهز است و امکان افزودن حافظه از طریق کارت حافظه نیز در آن وجود ندارد.

HTC One mini - اچ تی سی وان مینی

One mini از یک صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل که تراکم مناسب ۳۴۱ پیکسل در اینچ را به دست می دهد بهره می برد که باز هم در مقابل صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی One با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و تراکم ۴۶۹ پیکسل در اینچ حرف چندانی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش One mini از نوع Super LCD2 است و پوشش محافظ Corning Gorilla Glass 3 ضامن مقاومت آن در مقابل خط و خش خواهد بود.

طبق گفته اچ تی سی گوشی One mini از سیستم تصویربرداری مشابه با HTC One بهره می برد. بدین ترتیب این گوشی نیز از HTC Image Sence و دوربین ۴ مگاپیکسلی با سنسور UltraPixel برخوردار است که بنا به گفته اچ تی سی می تواند تا ۳۰۰ درصد بیشتر از دوربین اسمارت فون های متداول نورگیری نماید. البته یک کاستی دوربین One mini مجهز نبودن به تثبیت کننده تصویر اپتیکال است که در شرایط نوری بد می تواند به کاهش کیفیت تصویر یا کند شدن سرعت شاتر بینجامد.

فلش هوشمند One mini نیز همانند فلش One به طور خودکار بر اساس فاصله سوژه تا دوربین یکی از ۵ سطح مختلف نوردهی را به کار می برد. با HTC Zoe نیز امکان فیلمبرداری سه ثانیه برای ثبت لحظات به صورت متحرک برای کاربر فراهم شده است.

One mini از فیلمبرداری فول اچ دی ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم پشتیبانی می کند و مجهز به قابلیت HDR Video (دامنه داینامیک بالا) است که فیلم برداری با کیفیت مناسب در صحنه هایی که گستره نوری وسیعی را دارند (تاریکی و روشنایی زیاد در کنار هم) میسر می سازد. Video Highlights امکان تهیه فیلم های ۳۰ ثانیه ای را بدون نیاز به مهارت و در اختیار داشتن نرم افزارهای ویرایش ویدیو به راحتی در اختیار کاربر One mini قرار می دهد.

در One mini نیز شاهد به کار گیری فناوری BoomSound اچ تی سی هستیم. اسپیکرهایی مشابه با اسپیکرهای One در بالا و پائین سطح رویی One mini خودنمایی می کند که با توجه به مجهز بودن به تقویت کننده داخلی و بهره گیری از فناوری Beats Audio می توان صدای استریو شفاف و بلندی را از One mini انتظار داشت.

HTC One mini - اچ تی سی وان مینی

گوشی HTC One mini به نسخه ۴٫۲٫۲ سیستم عامل اندروید گوگل — ملقب به جلی بین — مجهز است و از نسخه ۵ واسط کاربر HTC Sence بهره می برد. بدین ترتیب شاهد خودنمایی نیوز اگریگیتور Blink Feed با بیش از ۱,۴۰۰ منبع محتوا و خبر (که البته برای بازارهای مختلف متفاوت خواهد بود) بر روی نخستین صفحه خانگی این گوشی هستیم.

امکانات ارتباطی گوناگونی نظیر بلوتوث ۴، ارتباط بی سیم DLNA برای استریم نمودن ویدیو به تلویزیون و کامپیوتر های سازگار، +GPS و GLONASS برای گوشی One mini در نظر گرفته شده و بر خلاف گوشی One که در برخی از بازارها با قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) عرضه می شود به نظر می رسد که چنین گزینه ای برای One mini در نظر گرفته نشده است.

HTC One mini از پشتیبانی انواع شبکه های ۳G ،۲G و ۴G (ارتباطات سریع LTE) با گستره وسیعی از فرکانس ها برخوردار است که تقریباً این گوشی را با هر بازاری سازگار می کند.

اسمارت فون زیبای One mini در دو رنگ نقره ای و مشکی از ماه آگوست ۲۰۱۳ (نیمه دوم مرداد ۱۳۹۲ به بعد) در برخی بازارها با قیمت تقریبی ۴۴۹ یورو عرضه خواهد شد. عرضه گسترده تر این محصول از ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت.

در کل می توان گفت که عرضه One mini توسط اچ تی سی مکمل خوبی برای عرضه One خواهد بود و می تواند به جذب گستره وسیع تری از کاربران به این کمپانی بینجامد. شاید بتوان HTC One mini را به نوعی پاسخی به عرضه Galaxy S4 mini با صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی توسط سامسونگ دانست و بدین ترتیب جبهه رقابت دو کمپانی نیز وسیع تر از قبل خواهد شد.


برچسب ها : , ,

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما:





افراد آنلاین :