بررسی تخصصی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

نوشته شده در تاریخ 23 سپتامبر 2014

واحد خبر patoghu : اپل در شبی که گذشت دو گوشی جدید با نام های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را معرفی کرد، این دو آیفون جدید به ترتیب در اندازه های ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی به بازار خواهند آمد. صفحه نمایش هر دو آیفون Retina HD می باشد که وضوح و کیفیتی خیره کننده دارد. با این وجود باید بگوییم که از این رونمایی شگفت زده نشدیم، چرا که بسیاری از اطلاعات در رابطه با نسل جدید گوشی های آی‌فون پیش از معرفی توسط منابع مختلف منتشر شده بود. مروری خواهیم داشت بر این دو گوشی که اکنون پرچمدار اپل محسوب می شوند.

 

نگاه اول: طراحی

هر دو مدل از طراحی تیز فاصله گرفته و لبه هایی گرد و صیقلی شده دارند، طراحی این چنینی را پیش تر در آیپدهای جدید شاهد بودیم که جدا زیبایی خاصی دارند. جنس بدنه از آلومینیوم است، هر دو آیفون باریک تر از آیفون ۵ اس هستند، آیفون ۶ ضخامت ۶٫۹ میلی متری و آیفون ۶ پلاس ضخامت ۷٫۱ میلی متری دارد، این در حالی ست که آیفون ۵ اس ضخامتش ۷٫۱ میلی متر بود.

 

صفحه نمایش آیفون ۶

هر دو از صفحه نمایش Retina HD برخوردارند، وضوحی خارق العاده که چشم ها را خیره می کند، تعداد پیکسل های آیفون ۶ پلاس ۱۸۵ درصد بیشتر از آیفون ۵ اس است.

آیفون ۶: صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با رزولوشن  ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل

آیفون ۶ پلاس: صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن  ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

 

در آیفون ۵٫۵ اینچی برنامه ها در حالت افقی (Landscape) قابلیت اجرا دارند، این ویژگی جذابی ست که پیش تر در آیپذ شاهد آن بودیم.

سیستم عامل iOS 8

هر دو آیفون اولین نمایندگانی خواهند بود که به طور پیش فرض با iOS 8 به بازار عرضه می شوند. هشتمین روایت از iOS در نگاه اول تفاوت چندانی با iOS 7 ندارد اما کمی کار کردن با آن کافیست تا پی به امکانات تازه و بی شمار آن ببریم.

نگاهی سریع به ویژگی های جدید در iOS 8:

  • مرکز اعلانات یا Nottification Center باز طراحی شده
  • سرعت بالاتر در اجرای اپلیکیشن ها
  • جستجویی دقیق به کمک Spotligh Search
  • تغییرات اساسی در اپلیکیشن های پیش فرض iOS: برنامه دوربین، Photos, Safari, Mail, Messages, Phone و Contacts
  • اضافه شدن اپلیکیشن Health که توجه ای ویژه به سلامتی دارد
  • دستیار صوتی سیری بهینه شده و سرویس Shazam با سیری ادغام شده
  • بهبود جستجو در اپ استور
  • و بسیاری دیگر!

دستور تاچ تازه: Rechability

صفحه نمایش هر دو آیفون بزرگتر شده و کار با یک دست مشکل می شود، اپل با ویژگی جدید لمسی با نام reachability این مشکل را رفع کرده است. اگر در حال وب گردی بودید و نیاز داشتید بالای صفحه تب کنید در حالت عادی مجبور می شوید از انگشت دست دیگر خود استفاده کنید اما با فرمان جدید، قسمت بالای صفحه به پایین سُر میخورد و می توانید بر روی لینک مورد نظر تب کنید.

 

پردازنده A8 و M8 اپل

 

پردازنده Apple A8

پردازنده جدید A8 که ۶۴ بیتی است، اولین پردازنده توسعه یافته بر اساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری است و احتمالا اولین پردازنده توسعه یافته با این فناوری جدید است. پردازنده جدید اپل در مقایسه با A7 تا ۲۵ درصد عملکرد آن بهبود یافته است، ۱۳ درصد کوچکتر شده و با وجود اینکه کوچک تر شده اما تعداد ترانزیستورهای مورد استفاده به ۲ میلیارد رسیده که این رقم دو برابر بیشتر از پردازنده A7 است

پردازنده جدید در وضعیت کار حداکثری داغ نمی شود و در نتیجه با افت کارایی پردازنده روبرو نمی شویم. این امر برای بازی هایی که توان پردازشی بالایی را میطلبند، یک کمک بزرگ محسوب می شود.

M8 CoProccessor

این پردازنده به کمک A8 می آید و کاربرد آن برای سنسورهای ژیروسکوپ، قطب نما و چرخش آیفون خواهد بود. در iOS 8 از این پردازنده تا حد زیادی استفاده شده و برای اپلیکیشن های سلامتی و تناسب اندام و همچنین اپلیکیشن Health استفاده می شود.

 

عمر باتری

صفحه نمایش بزرگ تر شده، پردازنده و کیفیت صفحه نمایش پیشرفت زیادی داشته اما عمر باتری هم بسیار چشمگیر بوده است!

اپل با بهینه کردن پردازنده بر اساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توانسته عمر باتری را افزایش دهد، آیفون ۶ از یک باتری با ظرفیت ۱۸۱۰ میلی‌آمپر بر ساعت و آیفون پلاس از باتری ۲۹۱۵ میلی‌آمپر بر ساعت بهره برده اند.

هر دو آیفون می توانند تا ۱۰ ساعت ویدیو یا وبگردی مداوم داشته باشند، بی نظیر است.

و اما دوربین

آیفون های جدید از یک سنسور باز نگری شده ۸ مگاپیکسلی بهره می برند، شما می توانید پانورمایی با جزییات فراوان ۴۳ مگاپیکسلی بگیرید.

  • وضعیت تشخیص چهره، پلک زدن و لبخند بسیار بهتر شده
  • آیفون ۶ از پایدارسازی دیجیتال بهره می برد، آیفون ۶ پلاس علاوه بر آن از پایدارسازی اپتیک نیز استفاده می کند.
  • کیفیت فیلم برداری: فیلم برداری با وضوح بی نظیر ۱۰۸۰P و ضبط فیلم های Slow-Motion با سرعت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه
  • هر دو گوشی از ویژگی جدید cinematic video stabilization برخوردارند: فیلم ها واضع تر در مواقع حرکت سریع و عدم تعامل
  • بهبود دوربین جلو و گرفتن عکس سلفی با سرعت بالاتر

برچسب ها : , , , ,

dasteton dard nakone aliiiiiiiii

very nie googd blogos

محمدعلی در ساعت 8:23 ق.ظ - گفته است:

بسیارخوبه‏ ‏ولی‏ ‏ارائه‏ ‏نرم‏ ‏افزاردرکنارمطالب‏ ‏آموزنده‏ ‏بسیارجالب‏ ‏میشه

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: