سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy Spica i5700 مبتنی بر اندروید را روانه بازار نمود

نوشته شده در تاریخ 5 مارس 2012

واحد خبر patoghu : سامسونگ — سازنده کره ای گوشی های موبایل — بالاخره گوشی هوشمند i5700 Galaxy Spica خود را روانه بازار کرد. این گوشی چهارمین محصول کمپانی سامسونگ است که از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. این سیستم عامل که توسط گوگل عرضه شده اساساً بر روی هسته لینوکس اجرا می شود.

در داخل این گوشی جدید یک پردازنده سریع ۸۰۰ مگاهرتزی قرار دارد که این گوشی را به نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید که دارای قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای DivX است بدل نموده.

“جی کی شین” معاون اجرایی و رئیس بخش ارتباطات موبایل کمپانی سامسونگ الکترونیکس می گوید: «گوشی Galaxy Spica سامسونگ که مجهز به اندروید است کاملاً مناسب آندسته از کاربرانی است که خواهان تجربه ای لذت بخش از یک گوشی موبایل قدرتمند و سریع هستند.»

Samsung Galaxy Spica (i5700)

با عرضه گوشی مبتنی بر اندروید Galaxy Spica i5700 کمپانی سامسونگ قطعاً شاهد افزایش محبوبیت و سود خواهد بود

ویژگی های جذاب

این گوشی ارزنده و خوب از ویژگی های بدیع و  قابلیت اتصال بی عیب و نقصی برخوردار است. ابعاد آن ۱۱۵ میلی متر در ۵۷ میلی متر در ۱۳٫۲ میلی متر است و برای کارآیی بهینه دارای یک باطری ۱۵۰۰ میلی آمپر-ساعت (۱۵۰۰ mAh) است.

این گوشی همچنین مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی HVGA، اتصال HSDPA، وای-فای و جی پی اس است. علاوه بر این از یک دوربین سه مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار بهره می برد.

دارا بودن نسخه ۲٫۱ بلوتوث و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری برای گوش دادن به موسیقی بصورت استریو از دیگر ویژگی های این گوشی است.

گوشی Galaxy Spica سامسونگ قادر است به آسانی به سرویس های گوگل دسترسی یابد. بسته کاملی از سرویس های گوگل — از سرویس نقشه های گوگل (Google Maps) گرفته تا جی میل و یوتیوب — بصورت از پیش بارگذاری شده در این گوشی موجود است.

هم اکنون امکان خرید گوشی Galaxy Spica سامسونگ در اروپا و کشورهای مشترک المنافع وجود دارد و این گوشی به زودی در منطقه خاور میانه و آفریقا نیز عرضه می شود.

سامسونگ هنوز جزئیاتی در مورد قیمت و نیز عرضه گوشی Galaxy Spica در آمریکا را منتشر ننموده است.

سامسونگ بر روی فراهم آوردن سیستم های چند-کاره در عرصه گوشی های هوشمند متمرکز بوده است و با عرضه گوشی Galaxy Spica این رویکرد را ادامه می دهد.

کمپانی سامسونگ پیش از این سابقه عرضه گوشی های مبتنی بر ویندوز موبایل و گوشی های مبتنی بر اندروید گوگل را در کارنامه خود دارد. این کمپانی همچنین گوشی های هوشمند ساده ای را که با سیستم عامل اختصاصی سامسونگ کار می کنند به فروش می رساند.

اما سامسونگ قصد دارد بتواند از بازار سودمند سیستم های عامل و فروشگاه های برنامه های موبایل بهره برداری مالی نماید. با این هدف کمپانی سامسونگ Bada را ارائه داده است. Bada در اصل یک لایه نرم افزاری بر روی سیستم عامل اختصاصی سامسونگ است که امکان توسعه برنامه ها را فراهم می آورد. گوشی های مجهز به سیستم عامل Bada اوایل سال بعد عرضه می شوند.

 

منبع : The Money Times


برچسب ها : , , , ,

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: