معرفی سیستم عامل جدید موبایل توسط سامسونگ

نوشته شده در تاریخ 5 مارس 2012

واحد خبر patoghu: سیستم عامل منبع باز سامسونگ با سیستم عامل هایی نظیر سیمبین نوکیا و اندروید گوگل به رقابت خواهد پرداخت.

سامسونگ  روز سه شنبه در اقدامی که به منظور ایجاد تمایز با رقبا انجام گرفت سیستم عامل موبایلی را جهت بکارگیری در فیچر فون ها و گوشی های هوشمند آینده خود معرفی نمود.

این سیستم عامل که Bada نام دارد پلتفرمی باز است که سامسونگ امید دارد با کمک آن بتواند مشتریان و توسعه دهندگان را به سوی گوشی های خود جذب کند. این کمپانی تاکنون جزئیات زیادی رادر مورد Bada — که در زبان کره ای به معنای اقیانوس است — منتشر نکرده اما اظهار داشته است که این پلتفرم واسط کاربر قدرتمندی خواهد داشت و برنامه نویس پسند بوده و اپراتورهای تلفن همراه را قادر می سازد که محتواها و سرویس های گوناگونی را بر روی آن ارائه دهند.

کمپانی سامسونگ همچنین اظهار نمود که به تقویت یکپارچه سازی تجارب و عملکردهای مشترک در میان برنامه ها می پردازد و این بدان معناست که عملکردهایی نظیر شماره گیری، پیام رسانی و دفترچه تلفن را بصورت باز در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد. کابران نیز در نهایت قادر خواهند بود تا برنامه های Bada را توسط گوشی خود از فروشگاه برنامه های سامسونگ (Samsung’s Application Store) دانلود نمایند.

“هوسو لی” معاون اجرائی سامسونگ در بیانیه ای اظهار داشت: «با باز نمودن پلتفرم موبایل سامسونگ، ما قادر به ارائه تجربیات غنی تلفن همراه بر روی شمار فزاینده ای از گوشی های هوشمند آینده خواهیم بود.»

سامسونگ همچنین اظهارنمود که بسته توسعه نرم افزار Bada درماه دسامبر عرضه خواهد شد و انتظار می رود که گوشی های مجهز به این سیستم عامل درسال ۲۰۱۰ عرضه گردند. سامسونگ به عنوان دومین سازنده بزرگ گوشی موبایل در جهان، نفوذ زیادی درعرصه موبایل دارد اما با عرضه Bada پا به صحنه ای بسیار رقابتی می گذارد که رقبای معتبری همچون مایکروسافت، گوگل، سیمبین، اپل، ریسرچ این موشن و پالم در آن حضور دارند.

طبیعت منبع باز Bada به این معنا است که این سیستم عامل به احتمال زیاد با دیگر پلتفرم های منبع باز نظیر سیمبین نوکیا و اندروید گوگل به رقابت خواهد پرداخت. هردوی این رقبا پیشتاز این توسط چندین سازنده گوشی موبایل مورد استفاده قرار گرفته اند اما به نظر می رسد که Bada در ابتدا تنها در گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پس از عرضه Bada ادامه تولید گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید و ویندوز موبایل توسط سامسونگ در هاله ای از ابهام قرار دارد.

منبع : اینفورمیشن ویک


برچسب ها : , ,

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: