گوشی Moment سامسونگ در نگاه نخست

نوشته شده در تاریخ 5 مارس 2012

واحد خبر patoghu : رونمایی از گوشی Moment سامسونگ را به یقین می توان بزرگترین رونمایی در کنفرانس پائیزی CTIA در سان دیگو دانست. این گوشی با مجهز بودن به سیستم عامل اندروید، فناوری AMOLED و پردازنده ای پرتوان توجه من را کاملاً به خود جذب کرد و من مشتاق بودم بدانم در مقایسه با دیگر گوشی های اندروید، مثل HTC Hero و Motorola Cliq در چه سطحی قرار دارد. خوشبختانه این شانس را پیدا کردم که با آن کار کنم و به راستی از آنچه دیدم خوشم آمد.

بی شک نمایشگر AMOLED این گوشی با اندازه ۳٫۲ اینچ را می توان بهترین ویژگی این گوشی دانست: بر روی این نمایشگر رنگ ها درخشان و دقیق، اجرای انیمیشن ها روان و نمایش جزئیات شفاف و واضح بود. علاوه بر این، این گوشی زاویه دید بسیار گسترده ای دارد بطوری که شما می توانید آن را بر روی یک سطح افقی گذاشته و بر روی آن بدون هیچ اعوجاج یا تغییر رنگی به تماشای فیلم بپردازید. در مورد طول عمر باطری، بنا به گفته سامسونگ گوشی Moment زمان مکالمه ای در حدود ۵٫۵ ساعت دارد.

در ابتدا من نسبت به ماوس نوری گوشی Moment تردید داشتم؛ ماوس نوری گوشی Omnia پرش داشت و از آنچه دوست داشتم کوچکتر بود. اما ماوس نوری گوشی Moment کمی بزرگتر بود و از نحوه کار آن هم خوشم آمد. صادقانه بگویم، من دقیقاً نمی دانم چقدر از ماوس برای حرکت و جابجایی بر روی صفحه نمایش لمسی استفاده می کنم اما در هر حال در اختیار داشتن این گزینه خوب است.

Samsung Moment

دارا بودن صفحه کلید [فیزیکی کامل] هم خوب به نظر می رسد؛ من طرفدار پر و پا قرص صفحه کلید اصلی اندروید نیستم. لازم به یادآوریست که گوشی HTC Hero صفحه کلید [فیزیکی کامل] نداشت، اما گوشی Cliq موتورولا دارای صفحه کلید [فیزیکی کامل] است (که به نظر من یکی از بهترین صفحه کلیدها است.)

هنگامی که چند فیلم ویدیویی را آزمودم قدرت پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی گوشی Moment خود نمایی کرد. نمایش ویدیو بسیار روان و بدون هرگونه پرش، مکث و بافرینگ بود. همچنین من چند برنامه مختلف را باز کردم ولی هیچ کاهشی را در کارآیی مشاهده نکردم. هرچند در آینده وقتی یکی از این گوشی ها را برای بررسی کامل در اختیار داشتم، آزمون های سخت تری را بر روی آن اعمال خواهم کرد.

چندتا عکس هم با دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی گوشی Moment گرفتم و کیفیت بالای عکس ها من را تحت تأثیر قرار داد. فوکوس اتوماتیک بخوبی کار کرد و کیفیت عکس هایی که برداشته بودم بر روی صفحه نمایش AMOLED این گوشی بسیار خوب به نظر می رسید. هرچند همه آزمون هایی که من انجام دادم در اتاقی با نور زیاد انجام شد و نمی توانم در مورد نتیجه آزمون در محیط های تاریکتر قضاوت کنم.

از نظر نرم افزاری گوشی Moment از واسط کاربر استاندارد اندروید بهره می برد و هیچ روکش (Overlay) تجملی و یا تغییرات مربوط به برندی خاص بر روی آن اضافه نشده. به نظر بعضی ها واسط کاربر اندروید کسل کننده و ناقص است اما من شخصاً در این مورد نظر خاصی ندارم. البته عدم بکارگیری روکش TouchWiz اندروید — که توسط سامسونگ عرضه شده و از نظر واسط لمسی بسیار کارآمد است — در این گوشی چندان باب میلم نبود. بهر حال TouchWiz را در مدل های دیگری نظیر گوشی Behold سامسونگ که آن هم همین هفته عرضه شد می بینیم. بنا به گفته سامسونگ این کمپانی برنامه ای برای عرضه TouchWiz برای گوشی Moment ندارد.

روی هم رفته به نظر من گوشی Moment گزینه جذابی برای طرفداران اندروید است. درست است که این گوشی از واسط کاربر تجملی مثل گوشی Hero یا Cliq برخوردار نیست، اما سخت افزار آن به قدری کارآمد است که می تواند هر گونه کاستی نرم افزاری را جبران کند. نکته ای که به یقین می توان گفت این است که کمپانی سامسونگ به خوبی می داند چطور یک صفحه نمایش AMOLED را بسازد و این نکته گوشی Moment را نسبت به رقبا متمایز می سازد. گوشی Moment در ۱ نوامبر عرضه خواهد شد و با شرط عقد قرارداد دوساله با اپراتور، قیمتی برابر ۱۸۰ دلار خواهد داشت.

منبع : پی سی ورلد – Ginny Mies


برچسب ها : , , ,

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: