دوپینگ بلک بری برای رقابت با آیفون و اندروید

نوشته شده در تاریخ 13 مارس 2012

واحد خبر patoghu: کمپانی ریسرچ این موشن — سازنده گوشی های بلک بری — در روز دوم دسامبر ۲۰۱۰ (۱۱ آذر ۱۳۸۹) در وبلاگ رسمی خود اعلام نمود که اعضای کمپانی سوئدی The Astonishing Tribe (قبیله شگفت آور – TAT) به این کمپانی خواهند پیوست. کمپانی TAT هم در خبری تحت عنوان “TAT به قبیله ای بزرگتر می پیوندد” از توافق برای پیوستن این کمپانی به RIM خبر داد.

RIM اظهار امیدواری نموده که با پیوستن گروه TAT به این کمپانی بتواند از قابلیت های این گروه در بهبود تبلت PlayBook و پلتفرم گوشی های هوشمند خود استفاده نماید.

تخصص کمپانی TAT طراحی و توسعه واسط های کاربر جالب برای گوشی های هوشمند و وسایل قابل حمل است. یکی از محصولات مطرح این کمپانی با نام TAT Home یک صفحه خانگی سفارشی شده برای گوشی های اندروید است که از ویجت های تعاملی سه بعدی استفاده می کند. این ویجت ها از بافت، نورپردازی، حرکت و زاویه دید دوربین، انیمیشن و جلوه های تصویری پشتیبانی می کنند.

TAT Home

محصول دیگر TAT با عنوان TAT Cascades در اصل یک فریم ورک مبتنی بر XML برای ساخت واسط کاربر است که بر روی انواع گوناگونی از وسایل منجمله گوشی های موبایل، تلویزیون، خودرو و … توسط سازندگان مختلف بکار گرفته شده است. بنابر ادعای این کمپانی بیش از ۱۵ درصد از گوشی های موبایل و بیش از ۲۰ درصد گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی که در سال ۲۰۱۰ به فروش رفته به فناوری TAT Cascades مجهز بوده است.

TAT Cascades

کمپانی ریسرچ این موشن با استفاده از فناوری های توسعه یافته توسط TAT در نظر دارد تا فاصله خود را با رقبای خود در زمینه واسط کاربر کاهش دهد. بسترهای iOS اپل، اندروید و ویندوز فون از جمله این رقبا هستند که به واسط های کاربر پیشرفته مجهزند.

گوشی های بلک بری همواره بدلیل امنیت بالا برای کاربران حرفه ای — خصوصاً در آمریکا — جذاب بوده اند اما از نظر واسط گرافیکی و ابزارهای توسعه برنامه، میدان را تا حد زیادی به دیگر رقبا سپرده اند. کمپانی RIM پیش از این با خرید کمپانی QNX Software Systems توانست سیستم عامل QNX را که یک سیستم عامل یونیکس-گونه و بی-درنگ بسیار مطمئن است از آن خود کند و آن را در تبلت PlayBook خود که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد مورد استفاده قرار دهد (تبلت PlayBook مجهز به سیستم عامل BlackBerry Tablet OS است که در آن از فناوری QNX استفاده شده است – برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه نمائید). اینک کمپانی RIM امیدوار است تا ترکیب فناوری ها و واسط کاربر سه بعدی TAT با سیستم عامل QNX بتواند این کمپانی را در عرصه رقابت داغ گوشی های هوشمند و تبلت ها یاری نماید. همچنین همکاری این کمپانی با کمپانی ادوبی و امکان اجرای برنامه های مبتنی بر Adobe Air بر روی تبلت PlayBook می تواند نتایج مفیدی را برای RIM به ارمغان آورد.


برچسب ها : , ,

ترابقرن نرم افزاری بمن بدید که مثل اندروید درگوشیم‏(نوکیاسی۷‏)‏عمل کنه یادگاری یکی ازعزیزانم است وگرنه اره دیکه تشکر

ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: